Pages

Saturday, June 8, 2013

Ax 2012 – Excel Add-in Error – The data in the workbook and the behavior of any add-ins may not be correct

Merhaba,
Excel aktarımlarında bir çok kişinin karşılaştığı bir hatadan bahsetmek istiyorum. Hata aşağıdaki resimde gördüğünüz gibi veriyi hazırlayıp Publish ettiğinizde geliyor. “The data in the workbook and the behavior of any add-ins may not be correct” cümlesinden de anlaşılacağı üzere sizin aktarmaya çalıştığınız excel dosyası verilerinde bir sorun olduğu anlaşılıyor. 

Hatayı bir çok blogta aradım, ama net bir cevap bulamadığım için bu yazıyı yazma gereksinimi duydum. Başka sebepleri de olabilir ama benim bulduğum sebepten size bahsedeceğim. Artık biliyorsunuz Excel den veri aktarmak işi, sizin ax üzerindeki geliştirmelerinizi test eden ve size yanlış işler yaptığınızı bilgilendiren bir araç oldu. 

Bu hatanın sebebi yine malesef sizin excel satırlarına atmış olduğunuz verinin ax ile uyumsuz bir veri olmasından kaynaklanıyor. Bu veri uyumsuzlarından bu hataya sebep konu enumlardır. Biliyorsunuz enum alanlar, DB de belli değerler tutulabilen(0,1,2 .. gibi) ve bu değerlerin dışına çıkılamadığı alanlardır. Ama bu integer değerler arayüzde size “açık sipariş, alındı, faturalandı” gibi string değerler ile gösteriliyor. Siz excelden veri atarken bu değerleri yazıyorsunuz. Bu hata çıkıyor ise siz bu değeri bir yerden direkt olarak yapıştıyorsunuz demektir:) Hata sizde kısacası yine:) Bu hatayı geçmek istiyorsanız veri aktarırken tablonuzdaki enum alanları mutlaka seçerek aktarmalısınız. Tek tek mi:) Hızlı yöntemleri siz bulabilirsiniz artık. Benim yöntemim ilgili veriyi son sutuna alıp, seçimleri kullanarak her seçimi kopyalamaktır.

1 yorum:

Anonymous said...

Hasan Bey merhaba;

Bu hatayı henüz add table aşamasında alıyorum ben, bunun sebebi ne olabilir?

Post a Comment